dissabte, 5 de juny del 2010

Marejar els alumnes: una nova tècnica pedagògica?

Sembla que aquesta és una de les línies bàsiques de la nova LOE, junt amb l'EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA i el canvi de nom d'ACTIVITAT D'ESTUDI per DEBUDA ATENCIÓ EDUCATIVA. La nova reforma educativa iniciada pel govern Zapatero i rematada pel govern Matas juga a "l'escondite" amb les assignatures. En el cas de la Tecnologia, una assignatura que no es fa a primària, s'ha introduït al 1r curs d'ESO (fins ara es feia a 2n ESO), es fa desaparèixer a 2n i torna a reaparèixer a 3r (encara que amb menys hores que fins ara, malgrat les recomanacions de l'Unió Europea). L'àrea de Música, en canvi, que l'alumnat ja estava fent a primària, es fa desaparèixer a 1r d'ESO, i torna a 2n d'ESO. L'educació plàstica té la mateixa estructura que la tecnologia, encara que el canvi no és tan gros ja que actualment no n'hi havia a 2n d'ESO.

Això serà un desconcert per l'alumnat que comença, supós, igual que per a la cincuentena de professors que s'hauran de contractar durant un únic any, per fer la transició entre LOGSE i LOE.
Com deia, això deu ser una tàctica pedagògica vanguardista encara que alguns professors (jo diria que la majoria) no ho acabam de veure clar.

Enviat el dia 1 de juliol de 2007 17:38
a diario de ibiza
i a master@diaridebalears.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada