dissabte, 5 de juny del 2010

Ens mereixem conèixer totes les veritats.

El cas de les gravacions de RL pot servir per aclarir tota una sèrie d'aspectes molt obscurs del projecte Eivissa Centre (o no). Estic d'acord amb el Sr. JB, contertulià habitual del "debat" BNP de la TEF, que els eivissencs es mereixen saber la veritat sobre aquest tema.

Encara que no he nascut a Eivissa també m'agradaria saber la veritat d'aquest tema i també d'alguns aspectes igualment obscurs de les tristament famoses carreteres d'Eivissa, un projecte crec de major abast que l'anterior.

Si algun membre del bàndol contrari, en un atac d'honestedat, de venjança o de protagonisme o gràcies a l'intercessió del sr. JB, vol imitar a RL, a part dels assumptes de comissions i altres temes de finançament irregular, podria aprofitar (per omplir les 12 hores de gravacions) algunes de les preguntes que fa quasi dos mesos vaig enviar als responsables de BNP en un correu electrònic, de moment sense resposta.

A la pregunta de: "Era realment necessari fer el "túnel" de Sant Rafel per mantenir unit el poble amb una zona de muntanyol que, des de fa 15 anys que visc a Eivissa, no he vist mai passar ningú d'un costat a l'altre?" ja em va respondre el president PP en la inauguració d'aquest "forat tapat" quan va dir (o això vaig entendre) que el túnel facilitaria la urbanització d'aquella zona del "poble" (esper que els actuals propietaris sapiguen agraïr-li).

La resta de preguntes que vaig plantejar després del programa de BNP "redifós" el dissabte dia 10/2/07 on l'enginyer responsable del projecte (i no els polítics de sempre) explicava els motius de diferents aspectes de les carreteres, amb alguns afegits fets des d'aleshores, són les següents:

-És normal fer els túnels d'aquesta manera, excavant per tornar a tapar? Havia de ser tan profund, no es podia cobrir a l'alçada de l'actual escola, si el que es volia era unir les dues parts de la muntanya?

-Si el principal motiu de soterrar tant les carreteres és per evitar les remors als veinats, perquè s'ha fet en tanta longitud, en trams on no hi ha "encara" quasi cases? Era necessari fer-les tant fondes?

- Els passos a diferent nivell, com el de Puig d'en Valls, les rotondes del segon cinturó, l'excalextric o els ponts de la carretera de S.Antoni, és necessari que siguin tan profunds? Sembla que podrien passar dos autobussos un damunt l'altre.

- Segons vaig entendre les carreteres fetes tenen més accessos i sortides, per augmentar la "permeabilitat" amb les poblacions que els que pot tenir una autovia. No és això encara més agressiu amb l'entorn que una autovia, ja que s'incrementa la superficie asfaltada i afectada?

- Es va comentar que el desdoblament s'havia fet fonamentalment per la part Sud de l'antic traçat, però perquè no es va fer així també en el tram que passa al costat de l'Institut Algarb i l'antic bar Can Cifre, encara que allí hi ha terrenys sense construccions?

- Era necessari "dispersar" alguns traçats, en lloc d'aprofitar el traçat actual de la carretera, com en el tram entre la benzinera de Sant Jordi i les naus industrials de "Betacar" on es va fer la carretera provisional per enmig d'unes feixes? Es taparà al final aquest asfaltat amb "colines artificials" com les de la carretera de Ses Salines?

-Les xifres sobre la quantitat de vehicles que circulen per aquestes carreteres, que justifiquen la necessitat d'aquestos desdoblaments, són quantitats uniformes durant tot l'any o hi ha importants diferències per mesos? Són aquestes carreteres la solució més coherent si com diu el conseller Font hem de reduir l'ús del cotxe per no contaminar tant.?

- En quant a les explicacions sobre el nombre de carrils de les carreteres, la quantitat d'asfalt que es posa en els carrils "computables" i en els accessos és diferent? A la persona expropiada se li paga de manera diferent si el m2 és per carril "computable" o si és d'accés o de servei o de vorera (algunes de més amplada que qualsevol carril com les que hi ha des de Sant Rafel a l'Hipercentro)?

- Quan es fan projectes d'aquesta magnitud, no hi ha gent competent que pugui planificar-les per evitar-se fer obres que després s'han de tornar a desfer: instal·lació de biondes per tornar-les a llevar, fer traçats provisionals ocupant espais que després no seran part de les carreteres?

- L'alt ritme de treball, en diumenges i de nits també estava inclòs al pressupost inicial o s'haurà d'afegir al preu pressupostat amb càrrec als impostos que pagam tots, fins i tot els que no estam d'acord amb aquestes obres?

- Era adequat el baix nivell d'il·luminació que hi ha hagut durant mesos en els trams transitables de les obres (davant de l'Hipercentro, per exemple)?

- No hagués estat factible fer unes carreteres semblants a "túnels de metro" per evitar afectar tantes propietats i tantes famílies?

- I, per acabar, era necessari fer les obres d'aquesta manera, de pressa i corrent, totes de colp, en lloc de donar temps a la gent per veure com quedava un tram i poder opinar amb criteri propi, sense "manipulacions"?


Enviat el 6 de maig de 2007 17:59
a: diariodeibiza@epi.es

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada