dissabte, 26 de juny del 2010

La mala fama dels funcionaris

Els funcionaris som éssers humans. La majoria de persones sabem el que està bé i el que està malament, però malgrat això no sempre feim el que està bé encara que sigui el que ha de fer "la gent de bona voluntad". Necessitam alguns tipus de correccions o amenaces (els càstigs, les multes, l'infern, ...) o d'incentius.

Les persones que fan feina en empreses privades tenen l'amenaça de perdre la seva feina (i el seu sou) si tracten incorrectament els clients o si prenen descansos excessius. En canvi si fan la seva tasca bé poden rebre algún complement de productivitat, participació dels beneficis o millora de la categoria professional.

Als funcionaris, en canvi, si no feim alguna trastada molt grossa, no ens aplicaran una sanció disciplinària ni ens suspendran de feina i sou, supòs que perquè això deu ser un procés feixuc per als nostres superiors, que no hi guanyaran res directament. En canvi si feim la feina correctament, com toca, no guanyarem cap augment de sou ni de complements, ni cap millora de qualificació, ni tan sols, la majoria de voltes, ni una simple paraula de reconeixement dels nostres superiors. El que sí rebrem és més feina, ja que ens tocarà fer, a més de la nostra, la de "companys que s'han escaquejat" i/o aquelles tasques especials que els nostres superiors vulguin que es facin bé, per estalviar-se problemes o, fins i tot, per penjar-se alguna medalla.

En el cas dels professors una d'aquestes feines extres és la de formar part d'un tribunal d'oposició (perquè qualsevol persona amb la preparació necessària tengui opció de fer-se professor). Si fas la feina bé, l'inspector et demanarà que facis de president, dos anys seguits si fa falta. Si no tens bona sort ni bons contactes que t'eliminin de les llistes, sortiràs com a vocal. Si tens poca sort, et tocarà substituir algun "company" que aprofiti cada volta que surt a les llistes per fer-se alguna prova mèdica "important". En tots els casos, després de la feina de juny que hem de fer tots els professors, començaràs la feina extra de juliol mentre se'n van a la platja alguns "companys" que, si et veuen, et voldran prendre el pèl.
Això sí, cobrarem un suplement (que no satisfà ni tan sols els que protestaren per la retallada de sou, fins i tot en aquest temps de crisi).


Tot i això, la majoria intentam fer la feina el millor que sabem, com toca. Però aprofitats i impresentables n'hi ha per tot.

Pdt: Si la "noticia" de les primes milionàries per als futbolistes de la selecció és certa, no es podran considerar funcionaris encara que cobrin de l'estat ( tal vegada se semblin més a alguns polítics :-) ) 

Enviat a Diario de Ibiza
26/6/2010
Publicat el dia 30/6/2010

Al full de càlcul enllaçat he posat un llistat, extret dels BOIBs d'Internet, de tots els tribunals d'oposició i opositors aprovats des de 1998, per si voleu consultar-ho (Pot haver alguna errada. Si m'avissau ho canviaré)

16 comentaris:

  1. Però es pot sabre quí ets tú per posar entre cometes als teus “companys” ? De qué vas queixan-te d’hevar sigut escollit per als tribunals d’oposició, et recordaré que feia no massa anys eres tú qui feia els exàmens d’oposició. I qué passa amb “el suplement que no satisfà ni tan sols els que protestaren per la baixada de sou” , com bé indica la paraula, només és un suplement, que no ha de satisfer RES! Ara sí, al referir-te a les persones que intenten fer la feina el millor que saben, que no falti la primera persona! I el plural, pura cortesia per part del senyor Huguet.

    Crec que ni tan sols m'acomiadaré.

    ( per cert, ha escrit “crísi” amb accent (“Molt exsigent, sobre tot amb jo mateix”??))

    ResponElimina
  2. Gràcies per avisar-me de la falta d'ortografia. N'hi ha altres, per si vols fer un poc més de pràctica.

    Veig que t'ha molestat la meva queixa. Supòs que estic content, encara que darrera l'anonimat no n'estic segur.

    Des del meu punt de vista, qualsevol persona, fins i tot jo, pot posar el que vulgui entre cometes.

    Sobre el tema de les oposicions, el temps és relatiu: fa 12 anys que jo me vaig examinar per darrera vegada. I no me queix de formar part del tribunal sinó de que sigui la TERCERA vegada que he hagut de formar-ne part, mentre alguns "companys" que tenen la mateixa antiguitat (o més) que jo no hi han participat cap volta o només 1.

    Del tema del sou, tu mateix.

    Jo sí m'acomiadaré. Fins prest.

    (Potser hi hagi alguna altra falta, per si vols seguir practicant)

    ResponElimina
  3. Per cert, supòs que volies posar "haver sigut" no "hevar sigut".

    ResponElimina
  4. I tu? Qui t'has pensat que ets tu?

    Abans de criticar els altres per les faltes d'ortografia que cometen, hauries de revisar les teves (marcades entre parèntesi):

    << Però es pot (sabre) (quí) ets (tú) per posar entre cometes (als) teus “companys” ? De (qué) vas (queixan-te) (d’hevar) sigut escollit per als tribunals d’oposició(, et) recordaré que feia no massa anys eres (tú) qui feia els exàmens d’oposició. I (qué) passa amb “el suplement que no satisfà ni tan sols els que protestaren per la baixada de sou” (, com) bé indica la paraula, només és un suplement, que no ha de satisfer RES! Ara sí, al referir-te a les persones que intenten fer la feina el millor que saben, que no falti la primera persona! I el plural, pura cortesia per part del senyor Huguet.

    Crec que ni tan sols m'acomiadaré.

    ( per cert, ha escrit “crísi” amb accent (“Molt (exsigent), sobre tot amb jo mateix”??)) >>

    I potser n'hi ha d'altres.

    Per acabar, en Xisco és una persona molt coherent i, encara que a tu no t'ho sembli, molt exigent amb ell mateix i amb les persones que l'envolten.

    Fins una altra.

    ResponElimina
  5. Sí, soc la persona a qui has corregit,et creus que els errors ortogràfics a un professor es corrigeixen de veritat?
    T'has rebaixat bastant al desvetllar els errors ortogràfics del meu text, ja que no soc cap adult ni persona amb els
    estudis d'en Xisco (encara).
    Soc conscient de que ell és coherent, no sé quina part de la meva publicació t'ha fet pensar que no m'ho sembla, el que he escrit t'ha d'HAVER fet molt de mal, el suficient com per a insinuar la incapacitat ortogràfica d'una persona anònima, simplement t'has passat.
    Donat que el teu text més que una crítica cap a jo pareix un síntoma d'admiració cap a Xisco Huguet, escriuré un... algo... per a disculpar-me (ho pensava fer igualment, si a en Xisco no l'importa que ocupi espai en el seu blog amb textos amb possibles errades ortogràfiques).

    Fins una altra.

    ResponElimina
  6. Anònim 1:
    Permet adreçar-me a tu d'aquesta manera perquè no en tenc altra fiable, i permet que em fiqui en el que entenc que és la teva resposta a l'Anònim 2.

    Em costa molt creure que no siguis un adult. La teva contundència en la resposta a la meva carta, que era una crítica a funcionaris concrets, i al sistema de les oposicions en general, em va fer pensar (i encara no tenc la sensació d'estar equivocat) de que ets algú ferit directament, o indirectament perquè se sent responsable d'haver propiciat la meva crítica a alguna tercera persona que no vol defensar-se.

    Per altre lloc, el teu coneixement de les oposicions, del temps que fa que he aprovat i de les remuneracions dels professors em sembla que només pot tenir-lo algú del "gremi".

    Crec que la teva posició en contra-ofensiva envers l'Anònim 2 és injustificada ja que el que ha començat insinuant la meva incapacitat ortogràfica has estat tu. Jo tampoc vaig detectar en cap moment del teu atac que consideres que som coherent, més bé el contrari. Escudar-te ara en què no ets un adult no ho crec correcte.

    No tenc cap inconvenient en que escriguis el que pensis, siguin crítiques o disculpes. Per això public un blog, per saber el que pensa la gent. I no tenc inconvenient que ho faceu com Anònims (és millor que fer-ho amb identitat falsa, que a Internet és molt fàcil de fer), però sempre amb educació. El que no permetré són faltes de respecte, insults i semblants. Supòs que ho enteneu.

    Jo pens que s'ha de donar la cara i així ho sol fer. Si creus que alguna vegada no ho he fet t'agrairé que em diguis quan ho he fet.

    M'agradaria també que algú "identificable" es decidis a plantejar la seva opinió, en un sentit o en l'altre.

    ResponElimina
  7. Jo no crec que m'hagi rebaixat en absolut corregint les teves faltes i no sé perquè t'has ofès tant si els alumnes estan acostumats a ser contínuament corregits.
    Crec que vares intentar ridiculitzar en Xisco, recalcant les faltes del seu text, i tu encara en vares fer més. Això em va semblar indignant i, per aquest motiu, et vaig corregir les teves (apart de la meva tendència a corregir-les).
    Curiosament, el teu últim text està més ben escrit. Això vol dir que tens capacitat per fer-ho bé.

    Sí, sento molta admiració per en Xisco. Se l'ha guanyat a pols.

    M'ha cridat molt l'atenció que un "alumne" es preocupi tant per la relació entre "companys" professors i que estigui tan assabentat de temes referents a oposicions. Crec que hauries de destapar la teva vertadera identitat, però no sé si t'atreviràs.

    Encara que no em sembli el més correcte, jo he escrit des de l'anonimat perquè provis la teva pròpia medicina.



    Fins aviat.

    ResponElimina
  8. Hola,

    Som en Rafel Serra, supòs que tots em coneixereu.... He entrat dins es bloc arran d’un mail que vaig rebre amb es remit den Xisco, i m’he quedat una mica estupefacte en llegir el que estau escrivint alguns en aquest fil.

    Questionar l’eficàcia de l’empresa per la que feim feina i denunciar suposats greuges és una tema del que tots en tenim una opinió més o menys formada. Ara bé... Questionar la professionalitat d’un company que s’hi dedica i se’n preocupa més que molts altres perquè explica en públic com s’ha sentit perjudicat... Usar com a arguments alusions personals i futileses com una falta d’ortografia en un bloc... I amunt fer aquesta crítica emparat en l’anonimat...!!

    Vaja valent que estàs fet, “Anònim 1”!

    Ara tocaria que expliquessis en què et creus millor que en Xisco, però com que crec que sé qui ets, crec que ja sé què diràs...

    Disfrutau de ses vacances qui ja les tengueu, i als opositors i examinadors, molts d’ànims a tots... Prompte també us tocarà....

    Bon estiu
    Rafel

    ResponElimina
  9. Anònim 2,en primer lloc, a en Xisco l'he corregit 1 falta, que per cert, he trobat gairebé al final de l'article(quan redactava la meva crítica), tu en canvi, m'has corregit tot el text.
    Això de "t'atreviràs" sona a repte (es nota que aquesta paraula no l'he buscat al diccionari?), has de saber que les persones, avui dia, ja no responen a estímuls tan poc sugerents, m'estimo més escriure amb la protecció que proporciona l'anonimat, encara que gràcies per mostrar un mínim d'interés per saber qui soc.
    Rafael Serra: no crec que tots et coneguin, afortunadament jo si(només per una de les pàgines del tecnoblog, redactades per Xisco T_T')no crec que em coneguis tant com dius, i, no m'agrada mica que la gent es cregui, o que intenti fer creure, que sap més del que realment coneix.
    Ara tocaria que expliques en què em crec millor que en Xisco? QUINA BURRADA (amb perdó)!! Em pots explicar quina part del que he escrit t'ha fet pensar que em crec millor que en ell? Crec que t'has precipitat al escriure aquest pàrraf, i sincerament, espero no donar-te la raó amb aquest comentari, no haguent escrit el que t'esperaves.
    Adeu i, bon estiu Rafael.

    ResponElimina
  10. Jo estic d'acord amb en Rafel Serra i també crec que et sents millor que en Xisco, però no vull entrar en una marató d'atacs.

    Tu vares atacar en Xisco i jo, simplement, el vaig defensar, que és el que es mereix.

    Crec que sé qui ets de la mateixa manera que tu saps qui som jo. M'has decebut per complet.

    Adéu.

    PD: Rafel, tu SÍ ets valent.

    ResponElimina
  11. Anònim 1:

    Està clar que no arribarem a res positiu, així que, si no hi ha canvis, aquesta serà la meva darrera contribució en aquesta entrada. Normalment m'agrada debatre les meves idees amb altres persones, sovint amb plantejaments diferents dels meus. Amb en Rafel ho feim permanentment perquè discrepam amb moltes coses. Però els nostres debats sempre són enriquidors, perquè ens respectam, i després de 11 anys de fer feina junts, ens apreciam (encara que seguim divergint en molts assumptes).

    En aquest tema, amb tu, no tenc la sensació de poder arribar a res de bo perquè pens que l'únic que pretenies era "tirar a matar" però sense assumir que altres persones no estiguessin d'acord amb aquesta actitud i t'ho poguessin dir. Durant tot el debat has mantengut una actitud desafiant i de menyspreu, en front a qualsevol crítica, encara que estàs fonamentada, intentant desacreditar els altres interlocutors.

    Per contestar a la previsible pregunta teva "quina part del que he escrit t'ha fet pensar..." t'explicaré, punt per punt, el que acab de dir:

    El teu menyspreu cap a jo es pot deduir (encara que no matemàticament) de:
    - "Però es pot sabre quí ets tú per...."
    - "De qué vas ..."
    - "I qué passa amb “el suplement que no satisfà..."
    - "Ara sí, al referir-te ... que no falti la primera persona!"
    - "I el plural, pura cortesia per part del senyor Huguet."
    - "Crec que ni tan sols m'acomiadaré."
    - "per cert, ha escrit ..."
    - "“Molt exsigent, sobre tot amb jo mateix”??"

    El menyspreu vessa per tot arreu i si no et creus millor que la gent a la que menyspreas, tens molt baixa l'autoestima. Aquí tens la resposta a la pregunta "Em pots explicar quina part del que he escrit t'ha fet pensar que em crec millor que en ell?" que has fet a en Rafel.

    En resposta a la teva afirmació sobre la meva coherència "no sé quina part de la meva publicació t'ha fet pensar que no m'ho sembla" en la conversa amb Anònim 2, et diré que si critiques amb tanta ràbia a algú que consideres coherent, no sé que faràs amb la gent incoherent.

    L'actitud desafiant es pot deduir de:
    -En contra de l'Anònim 2:
    - "T'has rebaixat bastant ..."
    - "no sé quina part de la meva publicació t'ha fet pensar que ..."
    - "insinuar la incapacitat ortogràfica d'una persona anònima, simplement t'has passat"
    - "tu en canvi, m'has corregit tot el text"
    - "Això de "t'atreviràs" sona a repte"
    - "ja no responen a estímuls tan poc sugerents"
    -En contra d'en Rafel
    - "no crec que tots et coneguin"
    - "QUINA BURRADA (amb perdó)!!"
    - "quina part del que he escrit t'ha fet pensar que"
    - "Crec que t'has precipitat al escriure aquest pàrraf"
    - "i, no m'agrada mica que la gent es cregui, o que intenti fer creure, que sap més del que realment coneix."

    En Rafel només ha dit que CREU, no que SAP. I ho creu perquè la majoria de professors de tecnologia (que sí coneixen en Rafel) coneixem les persones que es poden sentir atacades per la meva carta. De totes maneres, tu tens dret que t'agradi o deixi d'agradar el que vulguis (però entén que no per això els altres estan obligats a deixar de fer el que no t'agrada).

    segueix >>>

    ResponElimina
  12. Vull agrair públicament a l'Anònim 2, la seva defensa. Està clar que és una persona que m'aprecia molt i no s'avergonyeix de fer-ho públic. I també vull agrair a en Rafel Serra la seva mostra pública de recolzament. També hi ha altra gent que m'ha mostrat el seu suport, en privat, i de manera més o menys explícita. A tots gràcies. És agradable sentir-se recolzat encara que, si no fos així, amb una crítica tan poc sòlida com la teva, tampoc canviaria la meva tendència a criticar, tan públicament com sigui possible, tot allò que consider injust o inadequat.

    Per acabar, si ets un professor que no assumeix que escaquejar-se sistemàticament de les tasques que després han de fer els altres és ser un "company" (és a dir, un mal company), doncs esper no haver de fer cap feina amb tu, perquè em tocarà treballar doble. Si no ets un adult (encara que no exclou l'anterior), com dius, esper que maduris en un entorn favorable. Si puc contribuir positivament en aquest entorn fes-m'ho saber.

    He posat un enllaç al llistat de tribunals d'oposició des de 1998 al final de l'entrada.

    Adéu.

    (En el teu darrer escrit no has vigilat tant l'ortografia. Ho dic com a professor, no t'ho prenguis a la tremenda)

    ResponElimina
  13. Xisco, si no et fa res, jo també publicaré un últim comentari (a ser possible no massa llarg).

    Jo tampoc espereva que la meva crítica desemboqués en res bo, ni tan sols esperava resposta. Entenc que no vulguis participar en això, he d'acceptar que els meus comentaris no són ni els més correctes,adequats, respetuosos, educats,ni raonables; per tot això i per les ofenses, decepcions (anònim 2) etc. que hagin pogut provocar les meves publicacions, a qualsevol persona relacionada amb el blog, ho sento.

    Bé, crec que no sols dec una disculpa general, sinó un acomiadament a en Xisco (un acomiadament amb accent):

    Adéu Xisco.

    ResponElimina
  14. Perdona: sí, soc la mateixa persona que participa a l'altra entrada del blog.
    Abans de que se m'oblidi, anònim 2: si és veritat que escrius baix anonimat sols per a fer-m'ho provar, i si no et fa res revelar-me la teva identitat, amb risc de quedar com descarat (donat que publicam en situacions paral·leles), m'agradaria saber: qui ets?

    ResponElimina
  15. Anònim 2, crec que he mostrat bastant interés per saber qui ets, i encara no he rebut resposta, no aconsegueixo fer-me una idea de qui pots ser, sense tenir en compte la similitud del teu vocabulari i plantejaments amb Huguet Gayà, espero saber-ho algún dia, si et dignes a contestar...
    Fins una altra

    ResponElimina
  16. Bones Anònim 1. Veig que ja has tornat de vacances.

    No sé si estàs insinuant que l'anònim 2 i jo som la mateixa persona. No és així. No és el meu estil. Estic convinçut que si les coses es diuen amb bona fe, educació i respecte, es pot dir el que un pensa sense necessitat d'anònims ni pseudònims.

    No sé si l'anònim 2 voldrà desvelar la seva identitat, però pel que sembla de la seva darrera contribució no semblava molt disposat a fer-ho. Argumentar que has mostrat bastant interès per saber qui és, per convence'l, em sembla un poc ingenu o arrogant. Creus que si els altres mostràssim el mateix interès que tu dius que has mostrat en saber qui ets tu, ho desvelaries? Jo crec que no, i crec a més que no ho has de fer, perquè vares començar el debat de manera inadequada.

    Crec que l'Anònim2 vol donar-te una petita lliçò sobre l'ús dels anònims. Però no n'estic segur. Tal vegada si segueixes mostrant interès ...

    Que vagi bé.

    ResponElimina