dissabte, 5 de juny del 2010

Comentari referent al programa Bona nit Pitiuses?

Moltes gràcies per la seva atenció:

El comentari que volia fer-los arribar fa referència al programa de fa unes setmanes sobre les carreteres, que varen "redifondre" el dissabte dia 10/2/07. En primer lloc volia dir-los que em va semblar molt encertat que fos l'enginyer responsable del projecte una de les persones que intervenia i la que explicava els motius de diferents aspectes de les carreteres, cosa que m'hagués agradat sentir des de l'inici de les obres en lloc de sentir els polítics intentant justificar temes tècnics.

M'hagués interessat poder intervenir directament via SMS però no vaig veure el programa en directe. No sé si haurà alguna possibilitat d'obtenir una resposta tècnica a aquestes alçades, però al menys plantejaré algunes de les preguntes que tenc:
-Vaig entendre que el motiu de soterrar tant les carreteres es per evitar les remors als veinats, però era necessari fer-les tant fondes?
- No hagués estat factible fer unes carreteres semblants a "túnels de metro" per evitar afectar tantes propietats?
- Els passos a diferent nivell, com el de Puig d'en Valls, és necessari que siguin tan profunds? Sembla que podrien passar dos autobussos un damunt l'altre.
- La diferència que vaig entendre de les carreteres fetes amb autovies és que tenen menys distància entre els accessos i sortides, per augmentar la "permeabilitat" amb les poblacions, però des del meu punt de vista, això incrementa la superficie asfaltada, és a dir, que a nivell d'obra és encara més agressiu amb l'entorn que una autovia, no?
- Era necessari duplicar alguns traçats, sense aprofitar el traçat actual, com en el tram entre la benzinera de Sant Jordi i les naus industrials de "Betacar"?
- Es va comentar que el desdoblament s'havia fet fonamentalment per la part Sud, però perquè no en el tram que passa per l'Institut Algarb i l'antic bar Can Cifre, encara que allí hi ha terrenys sense construccions?
-Em varen semblar molt interessants les xifres sobre la quantitat de vehicles que circulen per aquestes carreteres, que justifiquen la necessitat d'aquestos desdoblaments, però m'interessaria si eren quantitats uniformes durant tot l'any o hi havia diferències per mesos
- També em va fer reflexionar de si aquesta solució de facilitar el trànsit és la correcta, a nivell social, si com diu el conseller Sr. Font, hem de reduir l'ús del cotxe per no contaminar tant.
- En quant a les explicacions sobre el nombre de carrils de les carreteres: La quantitat d'asfalt que es posa en els carrils "computables" i en els accessos és diferent? A la persona expropiada se li paga de manera diferent si el m2 és per carril "computable" o si és d'accés o de servei?
- Era realment necessari fer el "túnel" de Sant Rafel per mantenir unit el poble amb una zona de muntanyol que, des de fa 15 anys que estic a Eivissa, no he vist mai passar ningú d'un costat a l'altre? I és normal fer els túnels d'aquesta manera, excavant per tornar a tapar? I havia de ser tan profund, no es podia cubrir a l'alçada de l'actual escola, si el que es volia era unir les dues parts de la muntanya?
- No podrien estalviar-se fer obres que després s'han de tornar a desfer: instal·lació de biondes per a tornar-les a llevar, fer traçats provisionals ocupant espais que després no seran part de les carreteres?
- Quan es fan projectes d'aquesta magnitud, no es fan planificacions tipus PERT o més el·laborades per evitar tenir que fer i desfer?
- Era adequat el baix nivell d'il·luminació que hi ha hagut en els trams transitables de les obres (davant de l'Hipercentro, per exemple)?

Respecte al desenvolupament normal del programa, em semblen interessant el continguts que tracten però no em sembla correcta el plantejament, ja que no hi ha una presència equilibrada de les diferents ideologies sinó que sempre hi ha molt més pes d'una ideologia que de l'altra (algunes persones molt habituals i de plantejaments bastant immobilistes), i semblen més encerronades i emboscades que debats. I la funció de la presentadora crec que hauria de ser més imparcial. Tampoc em sembla bé que talli als convidats amb l'excusa de la publicitat, i aprofiti per intervenir en contra d'algun dels participants.

Els comentaris despectius sobre la incapacitat de comptar o semblants dels convidats del "costat contrari" no són correctes.

Cordialment, Josep F. Huguet

Enviat a 4/3/2007
a informatius@teftv.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada