dimarts, 29 de juny del 2010

2.- AMBIT ACADÈMIC I ORGANITZATIU f) Informaciò a la comunitat educativa



  • En les reunions (CCP, Claustres, etc), avisar dels temes a tractar ( i repartir fotocòpies) amb prou anticipació.


  • Donar Informació periòdica (reunions mensuals) als professors i altres components de la comunitat educativa que ho desitgin (voluntari) i incentivar la participació en la vida, decissions i manteniment del centre.


  • Tenir informació escrita per al professorat de: l'equipament disponible, permanentment actualitzat; com tractar accidents escolars (tecnologia, ed. física, etc); informació inclosa als botlletins (mostra).(15/7/08 i ant.)


  • Cada professor hauria de disposar a principi de curs d'informació sobre circumstàncies de l'alumnat que poden afectar el normal funcionament de les classes. A més de la informació del alumnes amb N.E.E, altres problemes d'aprenentatge, problemes econòmics (que necessitin subvencionar activitats), problemes de comportament: Cada grup, un full resum.CCP (2/12/99 i 21/3/01)


  • "Mostrar" els alumnes "delicats" (ANEE, ISLA, etc) a tot el professorat, per facilitar el seu tracte adequat en guàrdies, manteniment d'ordre, ... Fer "orla" de professors, per departaments, per coneixer els companys (i publicacions o Internet)(15/7/08 i ant.)


  • En els taulons d'anuncis de la sala de professors, NO penjar totes les publicacions de BOEs, BOIBs, cursos, informació de sindicats, etc, sinò deixar una fulla registre al taula i la publicació numerada i arxivada a la sala de professors.(ED 7/98)


  • En les sessions d'avaluació, posar a la porta de l'aula on es fa la reunió, una llista dels grups que s'han de tractar en aquella aula, i anar marcant les hores de començament i acabament de cada grup per poder tenir una referència els professors que esperen.(ED 7/98)


  • Donar als Caps de Dep. que ho desitgin Informació econòmica com la donada al consell escolar.CCP (2/12/99 i 21/3/01) sobre el nivell de despeses fet.(Dpt i general)


  • Als pares d'alumnes i futurs alumnes (a partir de darrer cicle), i a les escoles adscrites, donar informació sobre: orientació escolar (revisar diariament l'agenda (obligatòria( o quadernet) o institucionalitzada), cuidar els espais i tècniques d'estudi: horaris extraescolars, incentivar el cumpliment d'obligacions: supeditar paga a tasques de casa, resultats d'estudi, comportament amb germans, ...; la línia educativa de l'IES sobre: ús de mòbils, menjar saludable, fugir del consumisme (marques i pijotades), no abusar del Bar (no despilfarrar, etc)(15/7/08 i ant.); la poca activitat abans de vacances (i viatges d'estudi) per preveure falta d'alumnes, però garantint sempre l'atenció als alumnes.(15/7/08 i ant.) i de la baixa acceptació de les jornades d'activitats


  • En els botlletins de notes intentar que apareguin tots els objectius de totes les àrees, a part de la "mitja".CCP (2/12/99 i 21/3/01)


  • Donar més possibilitats d'elecció a alumnes i pares: immersió lingüística, experiències educatives, professorat, etc.


  • Institucionalitzar la recepció d'informació de professors (especialmente nous i ex) i alumnes (ex, en especial) (enquestes i proves de nivell). Demanar opinió periòdicament a tota la comunitat (una vegada a l'any p.ex., als alumnes en la matrícula ) i fer cas o al menys respondre a totes les propostes. Deixar un "canal" obert permanentment (bustia suggeriments o altres). Sistematitzar informació de mestres de les escoles adscrites.(15/7/08).


  • Recollir propostes de professors i ex-professors del centre, especialment els responsables de serveis de l'institut com la biblioteca o similars (Francesc Reus, Gregori Gomez, etc) i professors que coneixen altres instituts.


  • Incloure l'enquesta del projecte lingüístic en la matrícula (més seriosa i només per alumnes nous al centre, si interessa).


  • Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada