dimarts, 29 de juny del 2010

4.- ÀMBIT DE CONVIVÈNCIA I PARTICIPACIÓ

   * Fomentar la creació i desenvolupament d'activitats semi-autònomes dels alumnes (fins i tot a la tarda): Revista, "Fil musical", Teatre, Informàtica, Grup de manteniment, gestió de jardins, Ecologia i/o excursionisme, "decoració", música (cant, audicions, etc), ordre i convivència, repàs per companys, grups d'ajuda (voluntariat lingüístic): parlar catala, castellà, als immigrants, i aprendre el seu idioma. Informar als pares d'activitats a la tarda i demanar interés amb el full de matrícula.(15/7/08 i ant.)
    * Facilitar la recaptació pro-viatge d'estudis: "venda de material de papereria i suministres escolars (papereria, material tecno, plàstica, etc)" o "menjar saludable (fruites, entrepans casolans, etc)" Banc o cooperativa de llibres(1/1/06??)
    * Organitzar diades (matí alumnes, tarda pares i alumnes) i aprofitar per presentar l'Institut a futurs alumnes i pares. Per Sant Jordi, tal vegada és un bon moment.(podria aprofitar-se per convidar els pares (dels actuals i futurs alumnes) a: Explicació d'Itineraris, Estudis, etc. Lliurament de premis literaris, i si la data s'escull be, taula rodona amb Ex-Alumnes. Als pares dels futurs alumnes: mostra d'Instal·lacions del centre, funcionament, organs de participació, sistemes d'informació, tràmits administratius, ...(ED i ACE 2/05)
    * Alumnes d'acollida per a nou vinguts, i alumnes d'enllaç per a immigrants (informació d'organitzacions externes de contacte, d'ensenyament del català i castella (informar als pares). Activitats a classe: presentació dels alumnes residents, situació del seu poble o casa, anys que duu a Eivissa, llengües que sap parlar, ...(15/7/08 i ant.). Aprofitar guardies i activitats d'estudi perque els seus companys (i professor) aprengui la seva llengua.
    * Organitzar jornades (properes a Sant Jordi) on combinar activitats, visita dels alumnes dels centres adscrits, competicions culturals, intel·lectuals, lúdiques i esportives (amb premis) entre els alumnes de 1r ESO i els alumnes visitants, a part de la visita a les instalacions.
    * Aprofitar la tarda per entregar de premis, reunions d'orientació als pares i presentació del centre als pares d'alumnes futurs.
    * Coordinar activitats especials, jornades festives i excursions en dies diferents de la setmana (per no afectar sempre les mateixes assignatures.(15/7/08 i ant.)
    * "Cultivar" la relació amb Ex-Alumnes i amb "Ex-professors" per rebre informació
    * Col·laboració amb la comunitat i les institucions (ajudes per gent major o amb pocs recursos, llars de majors, escoletes, festes patronals) especialment per part dels cicles formatius (reparació de parcs o ajudes a majors o gent sense recursos, assessorament informàtic, (banc de temps) etc).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada