dimarts, 27 de juliol del 2010

Missatge a un Institut "qualsevol"

Bon dia i salut:

Al llarg del curs passat, com a pare d'un alumne de primer d'ESO me vaig donar compte, bé directament o bé per comentaris d'altres pares, de situacions o circunstàncies que en 14 anys de professor d'Institut no havia detectat. Però abans de comentar-les m'agradaria demanar-los que, amb tota honestedat, m'informin si aquest tipus de missatges els interessen, els són indiferents o, fins i tot, els molesten. Per una part crec que si els pares no avisam als responsables de les situacions o circumstàncies que no funcionen bé (o que podrien funcionar millor) és difícil que aquestos puguin posar-hi remei. Per altra part, amb el temps que duc de professor he conegut gent (alguns d'ells a càrrecs de responsabilitat) que pensen que mentres les coses funcionin, encara que malament, millor no "tocar-les" o que l'esforç necessari per intentar canviar-les no compensa la millora que es pugui aconseguir. Per últim aclarir-los que el fet d'enviar aquest o altres missatges no és conseqüencia de la falta d'ocupacions o de l'avorriment, ni tampoc de donar peu a les persones que tenguin accés al contingut d'aquest missatge per menysprear o ridiculitzar les meves propostes.

Després dels comentaris inicials, els temes que volia comentar son els següents:

·    En relació a la intenció de fomentar actituds respectuoses cap al medi, pens que en lloc de que els professors "obliguem" als alumnes a usar paper reciclat és millor intentar reduir l'ús de paper, de qualsevol tipus: No entregar fulls en blanc en els treballs (contraportades i altres), aprofitar millor els papers (portades més completes o incluint l'index), aprofitar les dues cares del paper, continuar nous exercicis a continuació d'altres exercicis ja corregits, etc.
·    En relació a les activitats que se solen organitzar abans de vacances o a final de curs (que ja sé que no solen tenir molt d'atractiu per als alumnes) crec que s'hauria d'informar per anticipat als pares de la situació que sol produir-se perque ells mateixos decideixin si deixen quedar els seus fills a casa, en lloc de que la passivitat i falta de control que sol produir-se en aquestes activitats condueixi als alumnes a sortir de l'Institut i "pasturar" per Vila, sense coneixement previ dels pares.
·    Evidentment (des d'un punt de vista més normatiu) s'hauria de garantir l'atenció educativa als alumnes que "desitgin" assistir a l'Institut en aquestos dies. Els professors mai haurien de "renyar" als alumnes que van a classe aquestos dies i dir que els "castiguen" fent classe per aquest motiu (ni tan sols en broma)
·    Als alumnes, de 1r d'ESO al menys, no deixar-los sortir de l'Institut sense el permís dels pares o com a mínim sense haver avisat d'aquesta possibilitat.

Esper la seva resposta indicant-me la utilitat d'aquest escrit. Moltes gràcies. Josep F. Huguet

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada