dimecres, 28 de juliol del 2010

Intel·ligència artificial o sistemes experts.

Sentint un tros de l'entrevista al catedràtic de la Universitat de Granada (crec) d'ahir vespre en TV3/24 (crec) sobre intel·ligència artifical, vaig escoltar que en un futur proper els metges tendran un possible suport usant aquesta disciplina, per al diagnòstic de malalties. Era una possibilitat que jo pensava que era prou antiga i que no entenia com no estava més extesa, com li vaig comentar al meu company Joan Formigós. De fet la idea la vaig tenir un dia vegent un capítol d'una sèrie d'humor americana on un pediatra molt "xistós" no va descobrir fins el final del capítol que un pacient tenia botulisme. Altres séries com Doctor en Alaska o el famós House reforcen aquesta idea: perquè haver de dependre de la memòria i capacitat deductiva (o inspiració) del metge si un ordinador ben senzill pot subministrar-nos una llista de possibles diagnòstics en funció dels símptomes detectats, i suggerir proves per reduir les possibilitats?. De fet hi ha un jugueroi per infants, el Q20, que usa tècniques semblants. En qualsevol cas, encara que tard, ben arribat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada