dilluns, 4 de juliol del 2011

Recull d'activitat a la xarxa

Aquí intentaré concentrar les opinions i comentaris que vaig "vessant" per diferents espais d'internet (molts d'ells també presents al perfil de facebook.), cosa que faig per convicció, no per avorriment.

12/09/2011: Comentari a http://iniciativadebate.wordpress.com/2011/09/12/con-mar-de-fondo/
"No sé si he entendido bien el conjunto de tu reflexión, pero intentando recoger las preguntas planteadas, mi opinión es la siguiente:

- No creo que la trayectoria actual del 15M sea la adecuada para aumentar, ni siquiera mantener, el apoyo social suscitado inicialmente
- Creo que es bueno que aparezcan partidos (mejor uno solo, pero todo puede ir llegando) que recojan la idea básica de facilitar la participación ciudadana
- No creo posible obtener resultados a corto plazo (ni el 20N ni quizás dentro de 4 años) pero es importante ir hacienco camino
- Pienso que el espiritu inicial del 15M es unir mucha gente cansada de la situación política actual y que está dispuesta a expresarlo públicamente, y creo que esta gente sabrá escoger opciones más moderadas y más pragmaticas que las que parecen dominar actualmente el movimiento, a medida que vayan surgiendo.
- Creo que puede haber futuro para opciones paralelas al 15M siempre que recojan las ideas de mayor participación, mayor transparencia, mayor igualdad, ...para llevarlas al sistema político existente, siempre que demuestren públicamente estos ideales (no solo de boquilla) y tengan la "paciencia" suficiente para consolidarse.

Un saludo
Xisco Huguet"
 
28/8/2011: Comentari a entrada de Informe Semanal (no relacionada directament): "En general estoy de acuerdo con los comentarios anteriores, pero en algunas ocasiones no. Una de ellas es el reportage emitido ayer sabado 27/8/2011 sobre la reforma de la constitución, totalmente parcial, sin mencionar siquiera el propio texto propuesto o las iniciativas sociales contrarias.
  Ya supongo que éste no es el espacio más adecuado para este comentario, pero no he sabido encontrar otro, y las veces que he utilizado el correo electrónico no he obtenido nunca respuesta. Gracias."

26/8/2011:
-Comentari a blog sobre economia: "En esta explicación: http://iniciativadebate.wordpress.com/2011/08/24/acuerdo-psoe-pp-sobre-la-deuda-un-pacto-que-perjudica-a-espana-juan-torres-y-alberto-garzon/ dicen todo lo contrario, detallada y claramente explicado. Antonio Vegas, ¿podrias rebatir sus argumentos para que pueda entender mejor tu punto de vista? Gracias Josep F. Huguet.

- Comentari a blog sobre la reforma de la constitució: "Aunque me parece imprescindible poner límites al "endeudamiento público" (para frenar el despilfarro de muchas administraciones (lease políticos que las dirigen)) no creo que sea la constitución el lugar para hacerlo (creo que una ley orgánica seria más que suficiente). En cualquier caso, sobre la reforma prevista, mi opinión es:

1- CUALQUIER MODIFICACIÓN DE LA CONSTITUCIÓN DEBE NECESITAR UN REFERENDUM VINCULANTE
2- En el apartado 2 de la redacción propuesta, el límite de dèficit no debe fijarlo la Unión Europea, sinó el parlamento español (en función de las propuestas de la unión europea,)
3- En el apartado 3 de la redacción propuesta, no estoy de acuerdo en que el pago de los intereses de la deuda deban tener "prioridad absoluta". Hay muchas otras cosas más prioritarias.
2- CUALQUIER PROPUESTA DE REFORMA DEBE HACERSE POR PRINCIPIOS E IDEAS PROPIAS, NO POR PRESIONES DE OTROS PAISES (o PERSONAS, al fin y al cabo)."

12/7/2011: Comentari a noticia de Ultima Hora: "És realment trist i decepcionant veure com els fanatismes poden bloquejar la intel·ligència de l'esser humà. Els riscos de les prospeccions petrolíferes són molt elevats i no hi ha cap garantia que valgui, perque si es produeix un accident per moltes mesures de seguretat que s'usin els efectes són IRREVERSIBLES. Més garanties que en el golf de Mèxic no crec que aconsegueixi CAP govern espanyol (ni PP ni PSOE)i la major part dels guanys no aniran als balears, ni tan sols als espanyols (a Africa està plé de pous de petroli i molta gent se segueix morint de fam). En lloc de tanta baralla PPSOEISTA seria millor juntar forces en contra del que ens pot perjudicar."

7/7/2011: Comentari (no registrat) a noticia de Diario de Ibiza, en resposta a un comentari: "Pocos pero no cobardes". Jo no hi estic contat perque vaig arribar tard i no m'agrada massa fer-me notar, però hi estic totalment d'acord mentre mantenguin el civisme que han demostrat fins el moment (encara que a alguns els molesta fins i tot que existeixin). Que hi hagi poca gent crec que és més per falta d'efectivitat i antelació en la convocatoria que perque "això" vagi a la baixa, com desitgen altres. Basta mirar les darreres enquestes (http://www.enpositivo.com/esp ana-apoya-al-movimiento-de-los -indignados)"

6/7/2011: Comentari a noticia de Diario de Ibiza: "Qualsevol sistema legal i, sobre tot, respectuós de treballar pel que cadascú considera just és positiu. En relació al moviment 15M, crec que pot ser una bona manera d'ajudar, des de dins, a que les coses canviin. El plantejament actual d'intentar fer canviar la política sense involucrar als polítics (que són els que actualment governen) és molt polit però poc pràctic, des del meu punt de vista."

4/7/2011: Comentari a noticia de Diario de Ibiza:  "Si els partits polítics volen premiar amb sous de per vida als seus fidels col·laboradors que ho facin amb les "quotes" que paguen els seus afiliats, i no amb sous que pagam tots. I després no entenen que la gent pensi que els polítics són tots uns corruptes i uns poca-vergonyes. Estic convinçut que n'hi ha d'honestos, però està clar que no són els que manen. Però no ens podem queixar perque ells són els 'elegits lliure i democràticament pel poble". Indignant!"

 1/7/2011: Comentari a carta de Diario de Ibiza: "Em sembla molt bé. Endavant. Estau donant una lliçó de civisme i humiltat, cosa que a molts dels que es dediquen a la política lis falta."

30/6/2011: Comentari a noticia de Diario de Ibiza: "És vergonyós però no sé si espantar-me gaire. Està clar que es necessita una neteja a fons per un costat i per l'altre... amb lleixiu i "salfumant" per separat."

22/5/2011: Comentari al blog "Siervo de la vida":  "Estoy de acuerdo con las lineas básicas. Creo sin embargo que es mejor reconducir esfuerzos que aplastar ilusiones. Cualquiera debe poder defender sus intereses, con la coherencia y la prudencia que le permitan sus circunstancias personales, siempre y cuando no pretenda imponerlos a los demás. Al fin y al cabo de eso se trata, ¿no?."

5/3/2011: Comentari al blog de Gent x Eivissa: "Crec sincerament que les majories absolutes són nefastes per a la gent, i més si les exerceixen partits estatals. Endavant i ànim."

Altra part d'aquesta activitat, en els darrers mesos, està també reflexada al perfil de facebook

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada