dilluns, 18 de juliol del 2011

Propostes curs 2010/11

Es podria incloure l'autorització (o informació) per fer un compte de correu de l'alumne en el domini de l'institut.

Tractar de manera personalitzada (directament o amb llistes exposades públicament) els pocs (o no tant pocs) professors incomplidors de terminis de lliurament en lloc fer ultimàtums generals. Les demandes generals, si es fan amb bona educació, patinen bastant. Si es fan amb mala llet, generen una imatge "inquisidora" però poc eficaç. Si es fan personalitzades, encara que necessiten un poc més de feina i mal rollo personal, són més eficients ( o al menys no tens el dubte de que no s'ha rebut el missatge, i coneixes l'actitud de l'altra part )

Col•locar els materials i equipament (les cadires de pala, els cavallets de plàstica) que hi ha al soterrani en zones més accessibles i cuidades, ja que en la zona on estan s'estan destrossant. Jo estic disposat a col•laborar amb altres
persones si considerau que val la pena moure’ls fora d’aquella zona.
Entre 5 o 6, en mitja hora més o menys ho podrien tenir arreglat

Valoració de les competències.  Si s'ha de fer, millor començar gradualment per 1r d'ESO (i l'aconsellable seria anar pujant, any per any, un curs més). Si des de "dalt" ens obliguen a "qualificar" les competències en tots els cursos, el que es pot fer és fer el càlcul a la inversa, es a dir calcular la valoració de la competència a partir de les notes de cada assignatura, ponderades amb els coeficients que s'han de decidir per calcular la competència "ponderada" entre totes les assignatures.

Buscar algun programa per internet, gratuit, per buscar coincidències entre resums de continguts de les assignatures

 Per evitar que les activitats extraescolars i complementàries puguin afectar a la realització d'exàmens, potser una solució seria que no es pugui fer una activitat quan abans ja hi ha un examen previst (i apuntat al calendari), sense consentiment ( signant per darrera la fulla d'autorització, si cal) del professor implicat.

Informar des del principi de curs als professors nous (i antics) de l'equipament disponible al centre.

Per fer veure ràpidament i clarament, les posibilitats i funcionament de les aules digitals als professors, convocar les diferents reunions en alguna d'aquelles aules i aprofitar els ordinadors per "repartir" la informació als assistents, Caps de Dpt, Tutors, etc. A més a més, és una manera de provar com funciona el sistema sense tenir una classe en funcionament.

Controlar els privilegis dels alumnes més grans (en quant a ocupació d'aules en els esplais, per exemple) i demanar un comportament adequat.

Procurar que en els grups de 1r d'ESO vagin un mínim nombre d'alumnes de cada escola junts (tenint en compte amistats indicades pels propis alumnes)

Anar "publicant" informàticament (en la xarxa interna) les llistes d'alumnes en situacions especials: Programes especials, nou-vinguts, expulsats, etc.

Assignar equipament (portàtils, taules, cadires) de manera personal i no per aules o grups, de manera que cada alumne tengui el mateix portatil assignat mentre estigui en els cursos coberts pel sistema.

Crear la figura de "tutors acadèmics" (voluntariat, sense necessitat de reconeixement econòmic ni amb horaris) on els alumnes escullin un professor de l'Institut (voluntari) com a tutor complementari per temes d'orientació més acadèmica, i de més llarga durada.

Crear la figura de l'alumne-tutor, que podria aplicar-se  als alumnes nou-vinguts a mitjans de curs (dins el mateix grup si es coneix l'idioma), i als de primer d'ESO, assignant-lis un alumne de Batxillerat voluntari com a "tutor" per ajudar-li a adaptar-se el primer curs (i tenir un referent o amic en cursos superiors).

 Recordar verbalment a principi de curs a pares i professors que solen tenir un objectiu comú: el desenvolupament correcte i equilibrat dels fills/alumnes. Fomentar el coneixement i contacte entre pares i equip educatiu per reduir el distanciament.

Obrir un espai web on el professorat de l'institut pugui expressar i debatre assumptes de la nostra feina d'una manera més sossegada que en reunions de passadís.

Posar un petit mecanisme que apagui el llum del soterrani automàticament quan es tanqui la porta, com passa a les neveres (tècnicament és molt fàcil).

Gestionar  l'equipament perque no es perdi ni es faci malbé de manera que cada departament haguem de "respondre" del material que tenim assignat (sobre una llista subministrada des de secretaria. El material que es traspassàs entre departaments hauria d'estar registrat, i el material que passas al soterrani, sota "custòdia" de secretaria. (Parcialment aplicat)

- Incentivar la reducció de fotocòpies, i no només restringir-ho per "real decret". Si s'ofereix una contraprestació als departaments que menys gastin, pot animar a reduir el consum.

- Per al tema de les fotocòpies de formació professional i altres departaments que no solen usar llibre de text, a falta de sistemes electrònics (com ebooks o tablets, per exemple), es poden plantejar les copisteries externes. No redueix consum però si la càrrega de les fotocopiadores de l'Institut.

- Per a vigilar que els alumnes no embrutin pel passadís, en lloc de demanar la "bona voluntad" dels professors per renyar-los, crec que s'hauria d'establir un càstig concret i avisar a tots els alumnes del tema. Fa anys vaig proposar, entre altres sancions, fer recollir tota la zona (10 m2 al voltant) al que es trobi embrutant. Si es reincident, el càstig augmenta en una progressió geomètrica de raó 3 (per superficie o per dies de feina). Així, a més de netejar, practiquen matemàtiques (:-) ). D'aquesta manera podriem anar més coordinats. Si no, alguns feim d'ogros mentre altres són els "guays"

  Una altra alternativa, no per no embrutar, però sí per tenir més net, és compensar als alumnes que recullin els envasos que hi hagi tirats amb descomptes per productes semblants (és a dir, que el producte tengués un suplement per l'envàs, com es torna a fer a Alemania, i que si tornes un envàs buit a l'hora de comprar-ho, et descompten el suplement) Però això dependria bàsicament del bar, que és la font del major nombre d'envasos que circulen per patis i passadissos.

- Tercera proposta, sobre la feina dels castigats de tarda, per intentar que aprofitin el temps de càstig, que hagin d'entregar la feina al professor de guàrdia de tarda (i aquest passar-la als caps d'estudi). Si la feina, corregida pel professor que castiga, és incompleta o erronia, ampliar el càstig fins fer-la bé

-Intentar assabentar-se dels recursos (Hores d'AP, hores de recolzaments, etc) que es donen a altres Instituts (transparència de les dotacions) per poder reclamar en cas de marginació.

-Reclamar que la plaça de tecnologia que està bloquejada està perjudicant l'estabilitat del centre i, en conseqüencia, l'aprenentatge dels alumnes.

Propostes curs 09/10 i part 08/09

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada