dissabte, 23 de juliol del 2011

Propostes curs 2011/12

Encara que tècnicament no hem acabat el curs anterior, ja començ a trobar temes a millorar per als cursos següents:

23/7/2011:
Crec que no s'està fent així (tampoc sé qui m'ho pot aclarir) però arrel d'un problema de places a l'Institut, on alumnes provinents de col·legis concertats no han pogut matricular-se, l'oficina d'escolarització hauria de tenir en compte, en les previsions de places de Batxillerat en els Instituts públics, les sol·licituds que fessin els alumnes d'escoles concertades on no es pot fer el Batxillerat.

31/7/2012: Resta de propostes fetes durant el curs:
  • Penjar als servidor d'accés limitat els arxius que s'utilitzaran (o s'han utilitzat) a les reunions (CCP, claustres, reunions de tutors, etc)
  • Protocol d'ús dels ultraportàtils
  • Crec que seria convenient intentar ordenar la informació que oferim els departaments per als alumnes per cursos i temes (recuperació de pendents, per exemple) en forma de taula o alguna cosa semblant per facilitar al seguiment als pares, sobre tot en els primers cursos. He fet un esborrany a https://sites.google.com/a/iesalgarb.es/departaments/ . Ja parlarem a veure que us sembla.
  • A la meva tutoria instauraré l'obligatorietat de l'ús de l'agenda per a tots els que han suspés més de dues assignatures (comptant les pendents) i a afegiré com material obligatori i puntuable de tecnologia de 2n d'ESO.
  • Els ordinadors ultraportàtils, si n'arriben de nous o en la reassignació dels antics es podrien assignar per ordre en funció del seu número de host, tant el número de registre, com el número d'alumne (dins cada classe, per exemple)
  • En les primeres reunions de tutories, confeccionar una llista de correus electrònics de pares i de professors que vulguin usar aquest sistema per comunicar-se entre ells.
  • Organització de l'aula d'informàtica (i armaris d'aules digitals): Com vaig comentar en la CCP de 12/3/2012, assignar al darrer professor (i al grup corresponent) que no hagi apuntat una incidència la responsabilitat del fet. El "castig" pot ser progressiu amb la reincidència: Avís verbal, bloqueig de l'ús durant 1 setmana, bloqueig durant 1 mes, ...
  • Les incidències són qualsevol irregularitat de l'aula. En cas d'irregularitats greus anar a avisar al directiu de guàrdia (o professor de guàrdia) immediatament (enviant alumne per exemple)
  • Per a l'avaluació de les competències bàsiques dels propers cursos, els pesos s'haurien de definir en funció de la importància que cada competència tengui en la nota de les diferents assignatures. És a dir, que en funció de la ponderació usada per cada departament en el càlcul de la nota de l'assignatura s'establirien les ponderacions per obtenir la nota promig de les competències. D'aquesta manera hauria més compromís dels departaments amb els pesos que desitgen en les diferents competències, i més coherència entre la nota de l'assignatura i els nivells assolits de les competències en aquella assignatura.
  • En la composició dels grups de primer d'ESO, prioritzar la coincidència d'alumnes amb amics seus d'escola (no solament companys). Per això, demanar en el full de matrícula o pre-matrícula dels nous alumnes amb quins 3 o 4 amics els agradaria anar a classe, si és possible (també podria ser convenient demanar amb quin 2 o 3 no li agradaria anar, per detectar anticipadament possibles conflictes). D'aquesta manera es milloraria l'adaptació dels alumnes a l'institut i s'evitarien situacions com la d'enguany on un alumne amb discapacitat quasi va quedar despenjats.
  • Contrasenyes ordinadors ubuntu (root i profes): Habilitar la contrasenya de root per evitar incidents (la proposta de la conselleria no em sembla coherent)
  • Excursions i altres ACE. La meva proposta és que, si s'ha de limitar l'accés a una activitat, i es vol fer pel motiu de notes, en lloc de prohibir un grup complet,  només hi puguin anar els alumnes que hagin superat un nivell de resultats acadèmics fixat (i que no tenguin massa amonestacions o conflictes), però de TOTS els grups d'un mateix nivell. La resta es podrien agrupar en 1 sol grup (si no són més de 25) i fer l'horari que aquell dia toca a al grup amb més alumnes exclosos (o amb més caps de departament de professor).
  •  Afegir un full en blanc als arxius d'avaluació de competències per evitar que algun professor posi les notes a la primera fulla que s'obri, encara que no sigui la seva assignatura (que és la primera de les fulles). He fet la prova amb l'esborrany de 4t d'ESO, posant unes petites instruccions
  • Propostes distribució professors: En el repartiment de grups d'un mateix nivell entre diferents professors (si no ho fa el programa d'horaris directament), crec que seria preferible distribuir-los de manera que si hi ha un mateix professor en dos dels 3 grups, i un diferent al tercer grup, en diferents assignatures, millor no fer coincidir tots els diferents en el mateix grup, com ha passat enguany en els segons d'ESO, on 2n A i 2n C compartien bastants professors i 2n B molts eren diferents. Això dificulta la valoració de la inevitable influència del professor en els resultats, com sembla que s'ha confirmat en les proves de diagnòstic.
  • També tenir en compte, a l'hora de repartir professors, mesclar professors novells amb veterans en els diferents grups (si hi ha opció sense complicar l'horari)
Propostes curs 2010/11

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada