dijous, 14 d’octubre del 2010

Comentaris i missatges a 971balears

Com aquest programa de debat (més o menys) tracta temes que em semblen interessants i que fan "opinera", hi he fet alguns comentaris i he enviat alguns missatges ( alguns ja arran del final del programa, que, evidentment no han pogut "acoblar")

per a971balears@ib3tv.com
data13 de setembre de 2010 17:40
assumpteDebat sobre educació
enviat pergmail.com


Estic mirant el debat i m'agradaria aportar la meva opinió com a professor des de fa 15 anys.

Crec que la diferència fonamental no està en si hi ha bons o mals alumnes i/o bons o mals professors en unes o altres. La diferència està en la quantitat d'alumnes que no tenen un recolzament positiu a casa seva, en una o en l'altra. Els serveis que s'han de pagar solen valorar-se més, i per tant, els pares solen estar més pendents dels fills.

 Amb el tema de batxillers de ciencies i lletres passa algo semblant. Alumnes brillants n'hi ha tant a ciències com a lletres. Però els alumnes menys "estudiosos" tenen normalment més fàcil accedir a les assignatures de lletres i "dilueixen" els alumnes més brillants (la quantitat d'alumnes per grup sol ser superior)


SEGON MISSATGE










data16 de setembre de 2010 17:33
assumpteComentari respecte al programa d'ara.
enviat pergmail.com


Estam sotmesos a les directrius d'alguns dels tour-operadors. Als 60 varen pressionar per construir hotels descontroladament. Després han pressionat per un tot inclòs "tirat de preu".

L'argument de que hem de tragar qualsevol tipus de turisme per sobreviure no és molt sòlid. Hi ha molts tipus de turisme. La frase que s'ha dit: millor 1 turista de 1000 euros, que 1000 d'1 euro.

En una carta al diari d'eivissa una persona es queixava de que  "vivimos de esto" és l'excusa preferida de polítics i empresaris sense escrúpols o sense idees per evitar el cumpliment de les lleis.

I l'excusa de la crisi tampoc em serveix, perquè els problemes que estam discutint són més antics que la crisi.

No sé si aquesta adreça que me va donar en el blog en Joan Monse és el que jo demanava. Per poder contribuir "en directe" al debat, ja que d'un anterior missatge no vaig tenir constància que ningú ha hagués llegit.

Gracies: Xisco. Eivissa


TERCER MISSATGE

11 d’octubre de 2010 16:20
assumptePrograma 971 en directe
enviat pergmail.com


Estic vegent el programa. Em sembla molt interessant el tema dels antics oficis. Som professor de tecnologia, i dins el possible, intent usar el vocabulari de les illes per a les eines, que puc recuperar amb els meus alumnes. Però els llibres de text no el duen i no conec cap publicació que els inclogui.

De tota manera, pretendre que tot s'ensenyi a l'escola és una errada. Els nins necessiten temps per distraure's i amb el temps d'escola que tenen no n'hi ha prou per ensenyar el que diu la conselleria. Crec que les activitats extraescolars poden ajudar a difondre les velles tradicions. Encara que molts nins ja tenen tot el temps ple d'altres activitats.

Això és tot, de moment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada