dimecres, 8 de setembre del 2010

Crònica d'unes oposicions (com a membre de Tribunal)

- Dia 26 de Maig, pel matí, un company professor em comenta que m'ha vist nomenat com a membre a les llistes provisionals del tribunal de tecnologia. Consultat l'enllaç al weib, jo mateix ho veig, i comprov que dels professors de tecnologia que conec (i no les conec tots), en falten alguns.

- Dia 27 de Maig, a les 16:33, envii un burofax des de l'oficina de correus d'Eivissa, al fax del Sr. TF, responsable del tema, segons m'han dit al telèfon de personal docent de la conselleria. El contingut és el següent:

"
En Josep Francesc HUGUET GAYA, amb DNI ..., nascut a Palma de Mallorca el .... i domiciliat a Eivissa, carrer ..., amb telefon ...

EXPOSA:

-         Que és profesor de Tecnología de l’IES Algarb d’Eivissa.
-         Que ha sortit nomenat com a vocal del Tribunal de Tecnología núm 1 d’Eivissa en la Resolució del director general de Personal Docent de 18 de maig de 2010, per la qual es fa pública la composició provisional dels tribunals dels cossos de professors d’ensenyament secundari.
-          Que té entés que la dessignació de membres dels tribunals es fa per ordre alfabètic del primer llinatge de la llista de funcionaris de carrera del cos corresponent, excluint als professors que hagin participat com a membres de tribunals en procediments selectius recents.
-         Que en les llistes de professors dessignats s’han exclòs professors que no han participat en procediments selectius recents, la qual cosa és errònia i el perjudica directament.
-         Que ja ha participat com a membre de tribunal en dues ocasions anteriors i que hi ha molts altres professors amb antiguitats semblants, que no han hagut de col·laborar tantes vegades.

SOL·LICITA

-         Que es revisi i corregeixi, si escau,  la designació de membres del tribunal nº 1 de Tecnología d’Eivissa
-         Que en cas de no hi hagi error se l’informi per escrit d’aquest fet  i de la normativa oficial que justifica els motius d’exclusió dels professors corresponents, abans de l’acte de constitució de l’esmentat tribunal.
 
Eivissa, 27 de Maig de 2010


Sr. Director General de Personal Docent."


- Dia 2 de Juny: envii el següent missatge als companys que podien estar afectats com opositors, i a algun dels que havia quedat exclòs com a tribunal.
"Com sabreu alguns de vosaltres, he sortit en les llistes provisionals de vocal del tribunal d'oposicions de Eivissa. No sé si us interessarà en absolut el que vaig a comentar-us, però com que d'una manera o altre podeu quedar afectats, m´estim més donar-vos la meva versió abans que comenceu a especular o rebeu la "rumorologia" corresponent.

Encara que feia anys que me n'havia lliurat, després de dos conovocatòries CONSECUTIVES que me varen nomenar president de tribunal (la primera amb certa il·lusió, la segona totalment encabronat),  la falta de coherència i fins i tot "decència" de l'administració en l'organització de les oposicions m'ha tengut "rebotat" tots aquestos anys.

Amb la nova convocatòria sembla que l'atzar m'ha volgut premiar per tants anys de servei, encara que sorprenentment la meva inicial està a meitat de la llista alfabètica. Revisant els altres "premiats" he vist que alguns companys (al menys 2 que jo sàpiga i no me sé de memòria tota la llista dels professors de tecno amb plaça definitiva a Eivissa) han quedat exclosos d'aquest premi, i com em sembla injust, he protestat. No és res personal, però estic cansat de fer es paper de s'ase. No crec que serveixi per molt, però al menys servirà per deixar clar que no em xup el dit.

Us adjunt la instància que vaig presentar al responsable del tema, i un web de les propostes i reflexions amb motiu de les meves dues anteriors participacions en oposicions, per si no sabeu en què perdre el temps.

Amb alguns de vosaltres ens veurem en les oposicions (si no abans). Per cert, tenia el costum de fer preguntes un poc "cabrones" als aspirants, no per "put..." sinó per evitar excés d'expectatives. I ja us he dit que jo valor més els plantejaments realistes que les teories psico-pedagògiques miraculoses."

-Els següents dies passaren sense resposta de l'administració, fins la publicació de llistes definitives, on seguia apareixent jo, però s'havia despenjat uns dels nomenats: un autèntic artista de "l'escapisme". És un geni en trobar les excuses acceptades per l'administració.

- Dia 11 de Juny, divendres, em telefona el president, bon company de professió. Em diu que em convocarà per a la reunió de la constitució del tribunal, el dimarts dia 15. Li explic tot el procés anterior i li coment que si no rep una explicació de perquè s'han exclòs altres persones, no m'hi presentaré, encara que m'obrin un expedient disciplinari. Ell fa una sèrie de telefonades i no rep una explicació oficial convincent. A la vista de la situació, em comenta que convocarà a la resta de suplents, per si algun està predisposat a participar-hi.

- Dia 14 de Juny, dilluns, em telefona un altre company de professió, que hauria de substituir-me si no em present al tribunal. A les 12:00 consegueix parlar amb ell. Es mostra extranyat per la meva actitud (poc habitual en jo) i preocupat, i m'ofereix l'assessoramet del sindicat ANPE, del que ell en forma part. Amb el teléfon que em dóna, la gent d'ANPE es mostra molt amable i col·laboradora. M'informen que hi ha una llista de causes d'exclusió pactades amb els sindicats, penjades al seu web, però que cap causa coincideix amb un dels companys exclosos. 

  A l'Institut coincideix amb un dels Inspectors, que m'espera amb molta paciència i bona predisposició mentre acab de parlar amb ANPE. M'explica molt amablement el "perfil" de les persones que han estat excloses però no em sap explicar el motiu "legal". També m'adverteix, amb tò molt amistós, que la meva negativa pot dur-me conseqüències negatives. Li responc que jo ho supòs, i que quasi ho prefereix, per veure si això ajuda a evitar en el futur altres situacions injustes com aquesta. Li agraeix de cor el seu consell i ens despedim.

- Segueix el dia 14, a les 13:10, rep una telefonada urgent del cap del servei responsable de les oposicions., el Sr TF. Em diu, també molt amable, que no havien contestat la meva reclamació perque no indicava el nom de les persones excloses, i que és un procés informatitzat difícil de revisar manualment. Em confirma que hi ha una llista de causes d'exclusió (que és el que jo demanava) però que no la varen penjar al weib. Que per anys posteriors intentaran penjar-la. Quedam que si m'envia la resposta que jo demanava a la reclamació enviada el 27 de Maig, abans de la constitució del tribunal, jo m'hi presentaré (com indicava a la reclamació)

- El mateix dia 14, a les 15:51 de la tarda,  arriba per fax a l'Institut una explicació completa i justificada de les causes d'exclusió (encara que ni els responsables d'ANPE ni jo tenim clar que la persona exclosa dels tribunals de tecnologia cumpleixi cap requisit).

- Dia 15 de Juny, a les 9:45, deix a mitges (cosa que els que em coneixen saben que no m'agrada fer) la classe del grup de 2n A (en mans d'un professor de guàrdia) i vaig a la reunió de constitució del tribunal, com havia quedat. Allí ens trobam els membres titulars, i els suplents convocats. A cap dels presents sembla molestar-li no haver de substituir-me (malgrat perdran la possibilitat de rebre un suplement econòmic). M'arriba el comentari de que el "company escapista" té concertada una "revisió mèdica" important, coincidint amb les oposicions. Pel que es diu, ja en va tenir una coincidint en una vegada anterior que havia estat anomenat (anys enrera) i que n'hi queden dues més, per dues properes convocatòries. El que havia dit abans, és un geni (i l'administració "se deja querer", mentre hi hagi asens com en XH (en primera persona) que traguin).

  Tant la reunió entre titulars i suplents, com la posterior constitució del tribunal, discurreix en un ambient molt agradable, de retrobament d'antics companys (la majoria).

- Dia 24 de Juny, a les 8:30 del matí (a proposta meva, per després poder anar a l'Institut a intentar acabar papers, avaluacions i altres històries) ens reunim per preparar el començament dels procediments del dia següent. Els companys, amb simptomes de cansament després de la revetlla de Sant Joan, no recriminen la meva proposta. Alguna broma sobre el poc encert de la hora, i cap a la feina: posta en comú d'idees prèvies, col·locació de les aules, revisió del espais). Quant estam acabant, arriben altres tribunals a fer la seva part. Hi ha bastant bon ambient.

- Del dia 25 de Juny al 8 de Juliol hi ha les actuacions dels opositors. De 10 a 13 h el primer dia i de 8:30 a 13:30, en promig, els altres. Segueix el mateix bon ambient entre els membres del tribunal, mantenint la formalitat de cara als opositors, encara que amb amabilitat (o això intentam). Després, fins el dia 12, arreglar papers, esperar possibles reclamacions. A partir de dia 12 deman permís al president per no assistir. No s'han de prendre més decisions importants (encara que m'ofereix per qualsevol tema que hi pugui haver). No cobraré tants dies, però m'ho estim més així: és el meu petit acte d'insubmissió.

- El dia 26 de Juny envii una carta al diari sobre el tema, que publiquen el dia 30 de Juny.  A alguna persona no li sembla bé el que dic, com deixa ben clar al blog. Tothom té dret a opinar, especialment als blogs oberts com aquest.

- Per mitjans electrònics, els dies següents, des de casa, envii queixes als sindicats, públic propostes de millora al blog. En contactes elèctronics amb ANPE, em confirmen que han posat el tema inicial d'aquesta entrada en mans de l'assessor jurídic i que tenen reunions previstes a partir de mitjans de Setembre.

- Dia 8 de Setembre: a les 9:15 vaig a firmar un paper que faltava, a les dependències que usen els inspectors (havia d'anar-hi el dia 1 o 2 però se'm va passar per alt del tot). Potser per Novembre cobrarem. De bon grat hi renunciaria si amb això m'evitàs haver de tornar fer de tribunal.

PROCÉS ACABAT (esper)
(tema apart són les reunions, comentaris i consells a companys i a qualsevol altre opositor o aspirant que ho pugui requerir, que, com vaig publicar, intentaré satisfer dins les meves possibilitats)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada