dijous, 26 d’agost del 2010

Sobre l'incendi de Benirràs

És realment un tema trist, que m'indigna. Està generant molta movilització Internauta, cosa que és molt bona. No m'he pogut (ni he volgut) resistir a opinar en alguns fòrums de facebook. De passada, aferraré aquí les meves intervencions per si a algú que no participa a aquella xarxa social li pot interessar.

Al mur de Jo també deman responsabilitats per la catàstrofe de Benirràs - MAI MÉS!

"Jo també estic indignat amb la catàstrofe de l'incendi de Benirràs. Tant de bo que no n'hi hagi cap més en cap altre lloc d'Eivissa (ni del món). Però, de què serveixen les responsabilitats, sobre tots les polítiques? Crec que necessitam alguna cosa més que responsabilitats per evitar que coses així tornin a passar.

En lloc de centrar el "debat" en les coses que s'han fet malament i qui les ha fet malament (això ja ho fan cada dia els partits polítics), seria més productiu proposar: què s´ha de fer per arreglar, dintre del possible, el que ha passat? i qui ho ha de fer?. I sobre tot què s'ha de fer per intentar que no torni a passar? i qui ho ha de fer?"

Al comentari d'un ex-alumne:

"Jo també estic indignat amb aquest assumpte. Ja havia sentit la versió que el bomber havia contat al diari d'Eivissa sobre les hores extres. Desconeixia els detalls que comentau sobre la neteja de boscos. I sincerament, els polítics, especialment els dels partits majoritaris, em mereixen molt poca confiança. Però crec que també es necessita més civisme entre la gent. L'incenci es va produir per una negligència d'algunes persones i ja fa temps es comentava la poca conveniència de les aglomeracions que es produeixen a la zona, la qual cosa va dificultar el treball de la gent que al final ha aconseguit apagar el foc, ja que es varen tenir que concentrar en un primer moment (segons diuen) en protegir-les en lloc d'actuar sobre el front de l'incendi. No sé si m'equivoc però fa uns pocs anys varen provocar incendins en casetes de pescadors d'aquella zona.

Per altra part, efectivament és molt important tenir els boscos nets perquè el foc no culli tanta intensitat i es propagui tan ràpidament, però per desgràcia, en els boscos de pins com els d'Eivissa no funcionen bé els tallafocs, ja que les pinyes i la fullaca encesa pot travessar fàcilment aquestos tallafocs (a menys que siguin exageradament amples, la qual cosa seria una "devastació").

Per últim, m'alegra molt que les noves generacions us impliqueu més en els assumptes naturals. Però per desgràcia, hi ha d'haver uns polítics que ens gestionin i vosaltres (i jo) els hem d'elegir. Com va dir algú més conegut que jo, "El mayor castigo de quienes no se interesan por la política es que estarán gobernados por quienes sí se interesan por ella". Jo ja estic vell, però si algú de vosaltres es presenta a les properes eleccions, lluny dels partits majoritaris (que critiquen al govern quan són oposició i després fan el mateix quan arriben al govern), ja té el meu vot. Salut i ànim."

2 comentaris:

  1. I cal no oblidar els efectes d'aquest desastre:
    http://www.gobmallorca.com/forum/viewtopic.php?id=2334

    ResponElimina