dijous, 1 d’agost del 2013

Propostes curs 2012/13 (enviades per correu electrònic)

Propostes dirigides a l'equip directiu (sobre temes d'organització de l'institut)

5/7/12
Proposta en referència al repartiment de grups d'un mateix nivell entre diferents professors: En aquest sentit, crec que seria preferible distribuir-los de manera que si hi ha un mateix professor en dos dels 3 grups, i un diferent al tercer grup, en diferents assignatures, millor no fer coincidir tots els diferents en el mateix grup, com ha passat enguany en els segons d'ESO, on 2n A i 2n C compartien bastants professors i 2n B molts eren diferents. Això dificulta la valoració de la inevitable influència del professor en els resultats, com sembla que s'ha confirmat en les proves de diagnòstic.

Setembre 2012
En els fulls d'autoritzacio d'excursions que es donen per als pares (molts dels quals poden acabar per terra de l'institut) hi ha posat el DNI (i NRP) dels professors, cosa que crec que va en contra de la protecció de dades (el DNI serveix per entrar en alguns pàgines amb informació personal) i no crec que sigui necessari indicar-ho. Si és un model oficial d'inspecció, no se'ls podria demanar permís per canviar-ho?

Octubre 2012
A voltes s'acumula molta bruticia a zones ocupades per grups d'alumnes concrets com a l'entrada del soterrani. No seria possible assignar als alumnes que solen usar aquella zona com a lloc de reunió la responsabilitat de mantenir-la neta o de denunciar les persones que l'embruten?

També he vist que en el soterrani hi ha els contenidors de fems que abans estaven pel pati. No seria millor col·locar-los defora per fer recollida selectiva?

31/10/12
Avui al 2n pati hi havia bastants alumnes de 1r d'ESO al passadís de davant dels departaments del 1r pis. A la vista de l'incident de la setmana passada i del que he vist avui, crec que valdria la pena recordar als tres grups de 1r d'ESO que està prohibit està als pisos superiors durant els esplais, i quin castig tendran si no cumpleixen aquesta norma.

8/11/12
Us agrairia que me deixassiu el més clar possible la vostra postura sobre els alumnes que pul·lulen pels passadissos de del 1r i 2n pis, durant els esplais, especialment els de 1r d'ESO.

 Ja fa vàries voltes que he renyat a alumnes de 1r d'ESO per estar  en el primer o segon pis, (sense estar de guàrdia), perque vaig entendre del 1r claustre que en Rafa ens sol·licitava que ho fessim, encara que no estiguessim de guardia, ja que no hi ha guàrdies de passadís. Alguns d'ells són reincidents i a més a més intenten torejar-me.

  Avui al segon esplai he collit 4 boixes que, després de dir-lis que no podien pujar al primer pis, han tornat a pujar per "acompanyar a alguns boixos al bany". Els he dit que m'acompanyassin a caporalia d'estudis i, després de perseguir a una que s'intentava escapar, totes s'han escapat quan estava esperant que algun membre de l'equip estigués disponible (només hi havia n'Antonia, a porta tancada, amb en Juanjo i un alumne "problemàtic")

  Estic convinçut que no només pugen al passadissos quan coincideix que jo he de passar per allí. El que no tenc molt clar és si algu altre els crida l'atenció, o és que passen olímpicament del que deim els professors (de tot un poc supòs). Si voleu que no pugin al primer i segon pis, CREC IMPRESCINDIBLE QUE DEIXEU BEN CLAR ALS PRIMERS D'ESO, PERSONALMENT, QUE NO PODEN PUJAR I QUE SERAN CASTIGATS (MILLOR AVISAR JA DEL CASTIG). Si no és important, digueu-m'ho per favor i així no perdré el temps, no deixaré que em prenguin el pel els alumnes recien arribats i no colliré tanta fama d'"ogro".

18/11/12
En referència als armaris per als portàtils, vaig estar parlant divendres amb en Martí i ell opìna que algun carrito del mateix estil que els dels televisors són molt més manejables i es podria muntar una especie de gàbia amb portes per un dels costats.

 Per altra part, he vist que en algunes aules hi ha armaris que s'estan deteriorant, ja que supòs que els professors que els varen sol·licitar ja no els estan usant (i cuidant). Supòs que eren aules usades per grups especials (diversificació, compensatòries) que ara usen grups normals: 3C, 3B, Desdoble 1.

 Per últim, si l'opció den Martí la trobau massa cara, hi ha un moble de 45 euros que potser aniria bé (s'han de comprovar les mides): http://www.ibiza.ikea.es/productos_IKEA/detalle.php?id=60192826
               

14/12/12
La neteja dels jardins i zones del pati que s'ha proposat que facin els alumnes crec que l'haurien de fer aquells alumnes que s'han vist embrutant alguna volta. Si no hi ha prou candidats, podrien afegir-se els alumnes amb més amonestacions o mal comportament.

Organitzar neteges per part de grups sencers crec que és injust per als alumnes cumplidors de normes, ja que són els que menys embruten i menys s'escaquegen a l'hora de netejar. A més a més, tot un grup sencer fent net a la volta, a més de necessitar molts guants i bosses de fems que no es fan servir gaire, és mal de controlar per part del professor.

19/1/2013
 La meva proposta per a alguna propera ocasió, si algun professor necessita usar els ordinador ultra-portàtils amb un grup que no són els "dipositàris oficials", ha d'exigir-los el correcte ús, cosa que inclou deixar l'ordinador al mateix lloc del que s'ha collit. Seria aconsellable que els alumnes cullin els ordinadors per ordre de llista per saber quin ha usat cada un, per si després s'han d'exigir responsabilitats.

12/2/13
Donat que des de que s'han eliminat les guardies de passadís hi ha més alumnes dins l'institut que fora durant els esplais, podrien desdoblar-se les guardies (de manera rotativa o permanent) de manera que dues persones es quedin dins i dues fora.

18/10/12
Una petició de change.org del cas de MALALA, la nena afganesa, m'ha fet pensar que valdria la pena fer reflexionar als nostres alumnes sobre la incoherencia de que aquí, que l'educació està a l'abast de tothom, molta gent no l'aprofita, i a altres llocs, la gent es juga la vida per tenir-la

29/1/13
Suposava que les graelles del pla de millora havien de ser la manera de desenvolupar el tractament de les competències bàsiques des de cada àrea, però he vist que no. Tampoc m'ha fet la impressió que fossin els punts febles detectats en les proves de diagnòstic, ja que, sobre tot els de matemàtiques, m'han semblat molt poc aplicats a la vida real. Així mateix donava per fet que el nivell necessari ens havia de venir definit per "entes superiores" que saben el que s'ha de demanar dels futurs competents.

 Ja miraré de passar un dia per caporalia per veure si m'ho pots aclarir.

27/3/2013
He desconnectat els armaris de 2n d'ESO i de 3r B perque no es carreguin durant les vacances. Potser podria avisar-se als tutors de grups amb portàtils que el dia de repartir notes desenxufin els armaris (i els tornin a endollar el primer dia que tornem de vacances)

6/7/13
Una cosa que me va cridar l'atenció aquest curs passat és que el programa de horaris hagués assignat aquestes hores extres a assignatures optatives (que per tant afecten a la mateixa volta a més professors, i per tant, amb més dificultat per satisfer les desideratas) que a assignatures comunes, de manera que amb dos professors +1 de guardia haurien quedat cobertes cada dia.

Propostes en relació a Selectivitat i orientació pre-universitària:

18/6/2013: Enviada a l'equip directiu.

Donat que els ex-alumnes no coneixen cap pàgina completa d'orientació al procés per marxa a la universitat, he començat a preparar una que, si més no, podria servir per als del curs vinent.
https://sites.google.com/site/algarbtecno/orientacioacademica/guia_pre_uni

26/7/2013: Enviada a la UIB

"Bon dia:

 Com a professor de tecnologia industrial de l'IES Algarb d'Eivissa volia fer-los arribar la proposta de que, una vegada acabat el procés de correcció dels exàmens de selectivitat per part de la UIB, els instituts puguin rebre els exàmens corregits dels seus alumnes, per poder veure les errades que han tengut i ajustar millor el procés d'ensenyament-aprenentatge als criteris de correcció de les proves, de cara a futurs alumnes.

  Per altra part volia comentar que la norma de que les assignatures de la fase específica només compten amb notes iguals o superiors a 5 genera situacions poc equilibrades en que 0.5 punts de l'examen (de 4.5 a 5) donen una diferència de 1 punt en la nota d'accés, sobre tot tenint en compte les limitacions de places en algunes carreres. I una diferència de 0.5 punts és fàcil de tenir entre diferents correctors o fins i tot un mateix corrector entre diferents moments de correcció. En aquest sentit seria més equilibrat que la nota compti sigui com sigui. Òbviament sempre comptarà menys una nota suspesa que una aprovada, però no amb una diferència tan gran.

  Supòs que la norma anterior és una norma estatal que la UIB no pot decidir, però és un tema que podria debatres en les reunions entre les Universitats espanyoles."

Propostes enviades al departament d'orientació de l'Institut.
13/9/12
 Som partidari de l'ús de les noves tecnologies com una via més de comunicació amb els pares d'alumnes. Estic convinçut que una major comunicació millora el seguiment de l'alumnat i el correu electrònic pot ajudar en alguns casos, com he pogut comprovar el passat curs en que he fet de tutor. Jo sempre inform del meu correu electrònic com a professor de tecnologia als pares dels alumnes. Sé que hi ha altres companys que no tenen inconvenient en fer-ho, i he comprovat també que és millor el contacte directe amb els professors corresponents que a través del tutor.

 La proposta és que, en la informació inicial als pares, se'ls informi dels correus electrònics d'aquells professor que HO HAGIN AUTORITZAT. També estic pensant en un formulari que permeti dirigir alguna consulta als professors "modernitzats" sense necessitat de conèixer el correu (o al tutor en cas de professors no modernitzats) però això és un poc més complicat (de moment encara no estic segur de saber-ho fer) i té el risc de missatges anònims.

  També reiter la proposta d'un micro-contacte pares-professors en la reunió inicial del curs.

2a proposta:
 En la mateixa línea de reduir el número de papers que li vaig comentar a n'Aureli de les actes d'avaluació, he preparat un esborrany de l'informe tutorial que pogués servir per a tots els cursos de la ESO. A més a més serviria per veure la evolució (a manera d'historial). Es pot canviar qualsevol cosa (començant potser per posar el full en format apaisat). Us l'adjunt.

Proposta per als companys del departament de matemàtiques


"Bona nit companys:

  Vaig veure fa unes setmanes que explicaveu temes d'estadístiques als segons d'ESO. I els recents esdeveniments sobre les vagues i les xifres contradictòries entre administració i sindicats m'ha fet pensar que seria una reflexió bastant didàctica pensar en el sentit de mesurar % on la totalitat de la població no arriba mai al 100% ja que hi ha elements exclosos del càlcul "per llei".

Proposta per als companys del departament d'anglés


No sé si heu vist la noticia d'Amanda Todd, una jove que s'ha suicidat per sofrir cyber-assetjament. Aquest és un tema que jo treball en algunes activitats a 2n d'ESO. Però donat que la mare d'aquesta nena ha donat permís per difondre per internet un video on ella explica per escrit en anglés el seu problema, potser trobau que també ho podrieu tractar des de la vostra àrea. El video que jo he trobat està subtitulat. Supòs que hi és l'original sense subtitols http://www.youtube.com/watch?v=66KaV0RrVUw

Propostes del curs anterior

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada