dilluns, 9 de gener del 2017

Alumnes perjudicats per la nova "selectivitat".

Fa poques setmanes vàrem conèixer la decisió del govern central, en col·laboració, segons diuen, de les comunitats autònomes, sobre l'estructura i desenvolupament de les proves substitutòries de l'anterior "selectivitat".
  La prova serà molt semblant a la de l'any passat a excepció d'una part fonamental: l'alumnat no es podrà examinar de les mateixes assignatures que s'examinaven els seus companys del curs passat. Aquest detall no seria especialment greu si no fos perquè ja fa més de 3 mesos que ha començat el curs en què els/les alumnes de 2n de batxillerat (i el professorat, els equips directius, ....), a falta d'una informació oficial sobre com serien les proves d'accés a la universitat, varen escollir les assignatures per matricular-se en funció de les proves i les taules de ponderació d'accés a la universitat del curs passat. 

  Així doncs, en aquesta nova situació, es donen casos d'alumnes que no estan matriculats almenys de dues de les assignatures de la fase específica (assignatures del bloc de matèries d'opció del bloc de les assignatures troncals segons les instruccions actuals), amb la qual cosa estaran en desavantatge amb altres alumnes que sí hi estiguin. De fet, en algunes carreres d'algunes universitats, amb els coeficients de ponderació que tenen definits actualment, serà matemàticament impossible treure la nota màxima de 14, com passava en els darrers anys. Supòs que faran canvis a corre-cuita per arreglar això, augmentant més el desconcert de l'alumnat que en menys de dos mesos ha de decidir de quines assignatures es vol examinar en aquestes proves.

  Tan difícil o greu hagués estat, almenys per a aquest curs, deixar les coses idènticament a com funcionaven el curs passat i preparar, amb temps, un sistema diferent per al curs següent, si tan malament creuen que funcionava el sistema anterior?

  En resum, novament, els polítics i buròcrates que decideixen sobre el sistema educatiu des de punts ben allunyats al món educatiu han pres decisions donant l'esquena als principals implicats en l'educació: alumnat, docents i pares i mares. 

Enviat el 9/1/2017 a Diario de Ibiza
Publicat el dia 15/1/2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada