diumenge, 27 de febrer del 2011

Burocràcia i fracàs escolar

Fa més de 12 anys que una plaça de professor de l'Institut on faig feina no es pot cobrir de manera estable perquè la persona destinada està fent feina de manera "provisional" en un altre càrrec de la conselleria. Aquesta situació es repeteix en diferents instituts d'Eivissa (i de les altres illes, supòs). Fa uns mesos vaig proposar algunes possibles solucions en la pàgina web de queixes i suggerimentes del govern balear. La resposta que vaig rebre (amb bastant més retard que altres queixes o suggeriments plantejats per a altres serveis de l'administració, per cert) va ser indicar-me el boib on es publica la norma que regula aquesta situació. Dels sindicats, als que també vaig enviar les propostes, encara no he rebut cap resposta. El resultat és que a final de curs, la professora que ocupa aquesta plaça, de manera provisional, s'haurà d'anar a un altre institut, substituïda per algun altre professor provisional.

A final de curs, unes altres companyes, mestres, que hi ha a l'Institut, que fan una feina amb la que elles, els alumnes, l'equip directiu i els altres companys hi estam contents, també se n'hauran d'anar del centre. I això que ho fan amb el sou de mestra, que és menor al de professor. Segons tenc entès el problema és que estan ocupant aquesta plaça de manera provisional.

Per jo aquest és un clar exemple de la ineficàcia de la burocràcia. Aquest laberinte normatiu on algunes normes, que eren útils i lògiques en algun moment (o no) han quedat totalment desfassades (i en el que només coneixen les sortides "atípiques" aquells que no es dediquen completament a la tasca docent) no és eficient. Seria més eficient (i més barat) replantejar-se algunes normes que està demostrat que no funcionen bé, que enviar comissions de professors a Palma i a Madrid per descobrir solucions màgiques.




Enviat a Diario de Ibiza dia 27/2/2011
Publicat el 3/3/2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada