dimecres, 7 de juliol del 2010

Propostes en l'ambit: Dels centres educatius-2 (Març 1999)

2. Referit a la dotació de material i econòmica.

Les dotacions inicials de materials i equipament haurien d'estar distribuïdes i assignades directament als departaments que s'ha previst que més les facin servir, ja que això facilitaria l'ús i el manteniment més responsable dels equips. El material assignat al centre de forma general té com únics responsables reals als membres de l'equip directiu, mentre que els professors, que som els que més els feim servir, no hi tenim tanta cura. A més, subministrant el llistat de la dotació inicial dividit per departaments es facilita la confecció i seguiment de l'inventari des del principi.
L'equipament destinat a la utilització directa per part de l'alumnat ha de ser adequat a les seves capacitats i coherent amb l'ús que s'hi ha de fer. L'opinió del professorat de cada especialitat (des del departament al que pertany) sobre les dotacions inicials dels instituts on han estat poden ser molt interessant en el procés d'equipament de nous instituts. Per exemple, en el nostre cas, seria mes positiu disposar d'alguna serra circular, una serra elèctrica de marqueteria o un grup de soldadura (que hem acabat comprant a preu de client particular) que tenir 6 o 7 serres elèctriques de calar Bosch, que no podem deixar totes a la vegada en mans dels alumnes per raons de seguretat.
Centralitzar les compres des de l'administració educativa pot servir per obtenir un tracte de client més important que si es deixa en mans de cada centre individualment (garantint sempre el servei tècnic de reparacions i manteniments entre les diferents illes).
Les dotacions pressupostàries entre els diferents centres haurien d'uniformitzar-se i racionalitzar-se per evitar les situacions discriminatòries i de greuge comparatiu que es produeixen entre instituts que disposen de 70.000 pts anuals per totes les depeses del departament (inclòs el possible material necessari per als alumnes) i altres que tenen 400.000 pts. per trimestre (segons la informació oral rebuda) per al mateix departament, a part de la possibilitat que aquest segon centre de realitzar una reforma d'envergadura cada any. En aquest respecte, les dotacions anuals (una volta fetes les instal·lacions necessàries i posat en marxa cada nou ensenyament) que tenc entès que es concedeixen a alguns cicles formatius i Batxillerat tecnològic les consider absolutament desproporcionades en relació al nombre d'alumnes a que afecten i en comparació a les destinades als ensenyaments més "tradicionals". En qualsevol cas haurien de tenir un seguiment en quant a la utilització a la que finalment es destinen.
Plantejar traspassos d'equips antics entre centres: El material útil però un poc obsolet que tenen alguns centres que reben nous equips (ordinadors en cicles formatius de tipus administratiu, per ex.) podria traspassar-se a altres centres amb menys dotació, si aquests últims estan d'acord, en lloc de deixar el equips inutilitzats i emmagatzemats al centre inicial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada